tisdag 13 mars 2007

Släpp fångarna lös...

...det är vår!
Så underbart - solen skiner, det är 7 grader varmt ute och fåglarna kvittrar så man tror de ska spricka. Och jag känner hur livet återvänder till mig.
Lustigt egentligen, allt som behövdes för att livet skulle börja kännas åtminstone lite lättare var en promenad i solen i söndags, att få känna värmen i ansiktet. Och årets första glass - Magnum Mandel - mums! Ja, tänk vad lite sol och glass kan göra :-)
Tänk om solen och en glass kunde ge mig ett nytt jobb också, det skulle vara perfekt! Eller ett nytt jobb till Lasse, så vi kan flytta. Det skulle vara ännu bättre.
Fast samtidigt så känner jag mig lite kluven. För nu när våren börjar komma så ser jag stan med nya ögon, det är ju så vackert här! Kunde jag så skulle jag nog vilja bo kvar här, men det går ju inte om jag ska plugga. Så hur gör man? Svårt det där... Hittade ett så sött litet hus vid havet idag, det skulle jag vilja ha. Men det är ju lite onödigt om vi ska flytta...

Flum flum. Livet är svårt, men våren är härlig. Flum flum.

Inga kommentarer: