lördag 31 mars 2007

Vad ska man med helger till?

Riktigt tråkig lördagkväll! Det är väl i och för sig "som vanligt" numera...

Planen var i alla fall en trevlig grillkväll i goda vänners lag, men det blev inte riktigt som vi tänkt oss kan man väl säga.
Kvällen började med att jag och sambon bråkade innan vi skulle sticka iväg, så vi blev 45 minuter sena. Något han naturligtvis tycker är helt och hållet mitt fel. När vi sen anlände vid 19.30-snåret så var det ju direkt dags för grillning - vilket grabbarna höll på med i typ en timme! Kan säga att älgkött INTE ska grillas så länge.
Sen åt vi - vilket var jättetrevligt - men så fort maten var slut drog grabbarna fram Guitar Hero och körde på på högsta volym, medans jag och Jenny bara satt och gäspade och var allmänt uttråkade.
Så fortsatte det till 22.45 typ då grabbarna helt plötsligt kom på att de skulle ut på krogen, så nu har jag varit och lämnat av Jenny och Ulf hemma hos sig och grabbarna på stan.
Så återigen sitter jag ensam på lördagskvällen...
Den här månaden har varit en totalt kass helg-månad, Lasse har varit på hockeymatch, festat i Göteborg eller festat här hemma varje helg medans jag har varit hemma. Så trist!
Och ändå förstår han inte att jag tyckte att han kunde stanna hemma med mig ikväll.
Suck... Dessa killar.

Har förövrigt skrivit Högskoleprovet idag. Det gick inte lika bra som jag hoppats, men kanske kanske att jag höjt mig ett snäpp i alla fall. Men det får jag inte reda på förrän om fyra veckor, så det blir fyra oerhört långa veckor. Eller kanske inte. Det är mycket som ska göras och hända nu känns det som. Dels väntar vi ju svar nu till veckan angående jobbet därnere, dels ska sambon ner på en ny intervju och slutligen så ska vi ju faktiskt åka till mormor och morfar och fira påsk med hela familjen - så underbart! Toklängtar tills på torsdag när jag får träffa lillskruttan. Fast hon kanske har gått och lagt sig då förstås... Nå, jag får väl längta till fredagmorgon då.

Och så har jag börjat springa! Köpte som skrivet de där skorna för 800 kronor, så i tisdags började jag springa helt enkelt. Vi var ute och intervalltränade (1 minut jogg, 1 minut gå) i 30 minuter och sambon konstaterade glatt att jag inte alls har så dålig kondis som jag själv hävdar, och att jag är mycket snabbare än han kunnat föreställa sig. Jag sprang ifrån honom!
Vi var även ut igår, men då gick det lite tyngre eftersom jag fick håll så fort jag sprang längre än 20 sekunder typ. Körde lite tokrus mot varandra istället och återigen utklassade jag herrn på två av tre försök.

Men nu ska jag dra mig tillbaka in i mitt mörka, ensamma hål ett tag och ta igen lite sömn.
Natti natt.

Inga kommentarer: